Ons programma

Scholenschaak 2024

Kom in ons team

(minimaal 3 karakters)

Simultaan jeugd tegen Grootmeester groot succes
19 april 2024

(Jaap van den Berg)- Maar liefst 37 jeugdleden (!) van schaakvereniging Promotie bonden afgelopen maandag de strijd aan met grootmeester en voormalig Nederlands kampioen schaken John van der Wiel. Het enthousiasme was zo groot dat ze tien minuten voor aanvang al klaar zaten. Waarop John van der Wiel zei “laten we maar meteen beginnen”. Na ruim een uur waren de meesten nog volop bezig het John van der Wiel lastig te maken, daarbij aangemoedigd door hun ouders die ook in grote getale aanwezig waren. En alhoewel een aantal het bijna drie uur volhielden, moesten uiteindelijk alle jeugdspelers het onderspit delven. Gedurende de avond namen ruim 20 senioren de leeggekomen stoelen in en kreeg John van der Wiel steeds weer nieuwe tegenstand. Ook traden vier gastspelers aan. In totaal moest hij bijna 60 partijen spelen. Helaas lukte het niet voor sluitingstijd alle partijen uit te spelen. Vijf partijen bleven daardoor onbeslist. Daardoor bleef John naar alle waarschijnlijk een nederlaag bespaard omdat hij in zijn partij tegen Bernard Bannink op het moment van stoppen op verlies leek te staan. Van de wel uitgespeelde partijen verloor hij er geen één.  De partijen tegen Jan Blankespoor, Paul van der Werve en Jaap van den Berg eindigen in remise. Al met al een mooie schaakavond.

Bekijk hier alle foto's (via flickr) geschoten door professioneel fotograaf Harry Gielen.

Maandag 19 februari Geen schaken
18 februari 2024

In verband met de voorjaarsvakantie is er op maandag 19 februari geen schaken voor de jeugd.
Wij zien iedereen graag weer op maandag 26 februari.

Kalender decembermaand
09 december 2023

Ma 11 dec Normale avond
Ma 18 dec Normale avond
Ma 25 dec Geen schaken
Ma 01 jan Geen schaken
Ma 08 jan Normale avond

Promotie promoveert in Groene Hart Cup
29 november 2023

Vrijdag 24 november was een goede schaakdag voor Promotie. Ons jeugdteam met Isis, D'andre, Floris en Ayleanna reisden naar Gouda voor ronde 3 van de Groene Hart Cup. In poule 3 haalden ze met z'n vieren totaal 7,5 punt uit 12 partijen. Dat was goed voor een 1e plaats in de poule en dus mogen ze in ronde 4 een poule hoger schaken, poule 2. Hoera!!

De uitslagen en de persoonlijke scores na ronde 3 vind je hier.

Uitslagen snelschaken ronde 1 van 3
21 november 2023

Drie keer peer jaar spelen we een snelschaakavond.
Gisteren werd in zeskampen de eerste avond gespeeld.
Hier vind je de scores van iedereen.

De scores van de drie snelschaakavonden worden einde van het seizoen opgeteld.
Einde van het seizoen wordt de snelschaakkampioen bepaald.

Prijsuitreiking periode 1
21 november 2023

Periode 1 zat er gisteren op en dus werden er veel prijzen uitgereikt.
De winnaar van de Koninggroep, Damegroep en Torengroep kregen een beker.
Alle 2e en 3e plaatsen ontvingen een zilveren of bronzen medaille.
Voor het beste meisje in iedere groep was er ook een beker of een medaille.

Dit is de stand na periode 1.

We beginnen vanaf maandag 27 november met periode 2. Die loopt tot en met 29 januari 2024.
Wie weet ben je daarna ook een prijswinnaar!

Voor-inschrijving GP Promotie geopend
20 november 2023

Op zaterdag 9 december organiseert schaakvereniging Promotie een Grand Prix jeugdtoernooi. Een middagtoernooi van 13:00 tot 17:00 uur.
Het toernooi vindt plaats in Basisschool De Oranjerie te Zoetermeer.

Een Grand Prix is een gezellig schaaktoernooi waaraan kinderen in de leeftijd van 6 t/m 15 jaar meedoen. Zeker ook geschikt voor kinderen die net gestart zijn met schaken. Je schaakt veel partijtjes in een groep op eigen niveau. Veel schaken maakt je een betere schaker, wij raden het dan ook iedereen aan.
Een GP wordt steeds door een andere vereniging in de regio georganiseerd, dit keer door SV Promotie.
Op GP toernooien wint vaak 50% van de kinderen een prijs en ontvang je ook nog eens een consumptiebon. Kosten zijn € 7,50.

Voor-inschrijving (=VOL)
SV Promotie heeft de garantie dat er via voor-inschrijving 5 schakers altijd een plaats krijgen in een GP toernooi.
Voor-inschrijven voor de GP toernooien bij Promotie op 9 december doe je door een mail te sturen naar Promotie via jeugdleider.svpromotie@gmail.com.
Doe dit uiterlijk vrijdag 24 november. Let op: Grand Prix toernooien zijn soms al binnen 1 dag volgeboekt.

Op de Promotie website zetten wij zo spoedig mogelijk onder de aankondiging van iedere GP wie van Promotie toegang via voor-inschrijving heeft ontvangen.
Dit keer doen we de eerste 5 inschrijvingen die wij ontvangen.
Volgend toernooi kan dit anders zijn om plaatsen ook zo eerlijk mogelijk te verdelen onder onze jeugd.

Let op: De namen van de deelnemers via voor-inschrijving zullen niet direct op de deelnemerslijst verschijnen, maar je bent wel! ingeschreven.

Normale inschrijving (vanaf 25 november)
Na de voor-inschrijvingsperiode, vanaf 25 november, kun je altijd nog een plaats in het toernooi zien te veroveren door zelf in te schrijven via het inschrijfformulier wat dan verschijnt op de website van de Haagse schaakbond. Vanaf 19:00 uur start de inschrijving. Zet het in je agenda. Binnen een uur kunnen alle plaatsen bezet zijn.

Vragen
Voor vragen kun je terecht bij onze toernooicoordinator Maurice. Hij is iedere maandagavond aanwezig op onze vereniging. Of je kunt hem een mail sturen via jeugdleider.svpromotie@gmail.com

Tickets via voor-inschrijving za 9 december (=VOL)

#Deelnemers
1D'andre
2Ayleanna
3Wessel
4Steff
5 Isis

(minimaal 3 karakters)

Toernooien en externe wedstrijden

za 27 apr 2024

zo 28 apr 2024

ma 29 apr 2024

di 30 apr 2024

wo 01 mei 2024

wo 01 mei 2024 11:00 - 13:00
Side Event: Vakantie creatieve middag?

do 02 mei 2024

vr 03 mei 2024